Statisticile joacă un rol important în cercetarea de piață, întrucât oferă informații necesare în luarea unei decizii cu privire la cum poate fi vândut un anumit produs sau serviciu.
Statisticile sunt aplicate în marketing pentru a identifica tendințele pieței și pentru a măsura și evalua potențialul și succesul strategiilor de marketing.
Statistica joacă un rol esențial în cercetarea de piață. Aceasta include informații privind nivelurile prețurilor, locația produsului și cererea pentru produs. Cercetarea de piață permite companiilor să ia decizii în funcție de preferințele consumatorilor și puterea de cumpărare.
O statistică bine definită ajută la identificarea corectă a publicului țintă și la utilizarea unor canale și tactici de comunicare eficiente pentru marketing.
Statisticile sunt aplicate în urmărirea pieței pentru a măsura satisfacția clienților, loialitatea și pentru a evalua relația companiei cu clienții săi. Programul de urmărire analizează statisticile de vânzări pe produse si servicii și astfel pot fi stabilite care dintre acestea se bucură de aprecierea și loialitatea clienților.
Analiza datelor dintr-o statistică, indiferent de metodă și de starea calitativă / cantitativă, este un proces de transformare și modelare a datelor cu scopul de a descoperi informații utile, de a trage concluzii și de a lua decizii fondate pe informatii exacte.
Interpretarea datelor atribuie un sens informațiilor analizate și determină semnificația și implicațiile acestora.